Co je obličejová gymnastika?          ...Vám představuje naše jediná akreditovaná lektorka a trenérka v ČR

Obličejová jóga, Obličejová gymnastika neboli Self-lifting

Je vám kolem 30? Zastavte působení času. Zrušte stárnutí.

Je vám přes 40? Omládněte za 10 týdnů o 10 let.

Je vám přes 50? Omládněte za 16 týdnů o 10 let.

Co je self-lifting

Obličejová jóga nebo obličejová gymnastika, tj. self-lifting, je cvičení, které navrací obličejovým svalům pružnost, pevnost, plnost a celému obličeji jasné kontury, které jsme měli v mládí.

Jedná se o tréning obličejových svalů (posilování a protahování), kdy dosahujeme mladistvějšího vzezření o 5 až 15 let neinvazivní metodou. Je to metoda bez skalpelu, botoxu a jiných nejen bolestivých, ale i nebezpečných metod. Eliminujeme již vzniklé vrásky. Zpomalíme příchod nových vrásek, prozáříme a vypneme naši pleť, navrátí se nám jasné kontury obličeje a docílíme zdravého, plného, mladistvého krásného vzezření.

Najděte sílu, oporu sami v sobě, staňte se léčiteli sami sobě a svému okolí. 

Cvičit můžete začít v jakémkoliv věku a kdekoliv. Nikdy není příliš brzy, ani příliš pozdě.

Cvičit a vzdělávat se můžete u kohokoliv. Doporučujeme se vždy podívat, zda cvičitel/ka a lektor/ka nejsou pouze "samozvaní" cvičitelé a lektoři, kteří využívají neznalosti osůbek kolem nich. Zda mají platné vzdělání v oboru TRENÉRSTVÍ a nejlépe i zdravovědy, protože práce se svaly je odpovědnost a nejde jen o svaly, ale i o reflexní body na obličeji, páteř...atd. 

Doporučuje se začít cvičit od věku 30 let, kdy by se měla stát obličejová jóga součástí osobní péče každé ženy a muže. V tomto věku naprosto stačí provádění cviků 2x až 3x týdně rychlou formou. Odměnou Vám bude obličej zcela bez vrásek a krásně vypnutá pleť do vysokého věku. Začnete-li pravidelně cvičit od svých 30 let, oddálíte stárnutí. Ve 40 letech budete vypadat na 30, v 50 na 38, v 60 na 45. To proto, že obličeji jednoduše nedovolíte stárnout: vrásky se vyvinou minimálně a pleť bude stále krásně pevná.

Jestliže začnete cvičit od 40 let, je obličejová gymnastika nutností, protože pleť už skutečně povoluje a ztrácí tonus. Po počáteční intenzivní kúře, která trvá 1 až 2 měsíce (podle stavu pleti) stačí udržovací cvičení 3x až 5x týdně rychlou formou. I v tomto případě lze očekávat podobně intenzivní omládnutí, a to že ve 40 letech budete vypadat na 30, v 50 na 38, v 60 na 45.

Jestliže začnete cvičit po 50, reparace napáchaných škod způsobených věkem bude časově náročnější. Intenzivní cvičení bude nutné po dobu 3 měsíců, ale odměnou bude mínus 10 let z věku. Po 3 měsících můžete přejít na udržovací cvičení 5x týdně.

Od 60tky je třeba alespoň 5 měsíců self-liftingového cvičení pro dosažení nejlepších výsledků, a poté je třeba udržovací cvičení nejméně 5x týdně. Ale výsledek za to stojí; i v tomto věku pravidelnou obličejovou gymnastikou omládne o 10 až 20 let (záleží na mnoha faktorech).

Jestliže začnete s cvičením, sval mohutní a zkracuje se (proto se říká cvikům na břicho "zkracovačky"). To zapříčiní i stažení kůže, jelikož sval obkresluje celou plochu obličeje. Tím se posílí obličejové svalstvo a dosáhneme přirozeného liftingu a ještě nádherně obkreslíme kontury tváře.

Krása a mládistvost bez skalpelu, botoxu, léků  a bolesti. 

Pravidelné cvičení je potřeba doplnit masážemi, které stimulují krevní oběh v kapilárách svalové tkáně a škáry, a tato lepší cirkulace zvyšuje přívod kyslíku a živin do svalových vláken a podporuje obnovu kožních buněk, dále svaly se masáží uvolňují a rozpojují srůsty mezi aktinovými a myozinovými vlákny, které vytvářejí většinu hlubokých vrásek.

Obličejová jóga i masáž dále stimulují tok lymfy, což pomáhá odplavování toxinů a zmírňuje otoky v obličeji. Vždy před cvičením doporučujeme otevřít lymfu, aby dobře proudila.

Zásluhou krvetvorby ve tkáních, které trénink posiluje se zvyšuje metabolismus a pokožka tak přijímá větší množství živin. Toto působení zapříčiní rozjasnění a oživení pokožky. Trénink obličejových svalů také redukuje nerovnosti a tukové vrstvy, které jsou příčinou nadváhy. Výsledný efekt cvičení obličejových svalů se projeví zlepšením tonusu pleti, zpevněním a prokreslením kontur a nádherným rozjasněním očí, plnými rty, užším krkem s pevnější pokožkou.

U některých cvičení se vám může zdát, že se vám prohlubují nebo vznikají nové vrásky. Nelekejte se! Skutečnost je jiná. Opakováním různých cviků si můžete povšimnout chvilkových vrásek, které se tréninkem projeví. Ale po skončení dané série zmizí. Aby vráska vznikla, vyžaduje obrovský počet opakování. Naopak, jeden self-liftingový cvik provádíte nanejvýš jednu a půl minuty za den (největší možný počet opakovaní), tím pádem se další vrásky vyskytnout nemohou. Na konci každého cvičení provádíme masáž, kterou obličej krásně vyhladíme. Správně prováděné obličejové cvičení má za následek snížení a vypnutí vrásek.

Všechny potřebné informace ke cvičení naleznete v sekci "JAK ZAČÍT CVIČIT". 

Člověk bez vrásek je člověk bez minulosti. 


BONUSY OBLIČEJOVÉ JÓGY/GYMNASTIKY/ SELF-LIFTING

  • bezpečná

  • téměř bez nákladů

  • bezbolestná

  • provádíme korekci celého obličeje i krku

  • vypadá naprosto přirozeně

  • zachovává nebo navrací mládí a má trvalý účinek cvičíte-li pravidelně aspoň 10 minut každý den

  • obličejová jóga/gymnastika také odstraňuje svalovou asymetrii obličeje

  • cítíte se lépe psychicky

  • pomáháte celému tělu

  • vracíte se ke své přirozené kráse

DOSAŽENÍ VIDITELNÝCH VÝSLEDKŮ OBLIČEJOVÉ GYMNASTIKY

Dosažení první výsledků závisí na určitých faktorech, jako je stáří, tělesná hmotnost, genetických předpokladech, ale i hloubka a typ vrásek. Pokud už máte vrásky díky srůstu aktinových a myozinových struktur, bude jejich vyhlazení trvat déle, protože je nutné tyto od sebe opět oddělit nejen pravidelnými cviky, ale také masážemi. Výsledky se mohou dostavit až po roce.

Jestli jde naopak o vrásky vzniklé povislým svalstvem, můžeme počítat s účinky už za pár týdnu, podle typu a stavu pokožky. První viditelné účinky, kterých si všimne i okolí se obvykle dostavují už po prvním měsíci pravidelného cvičení. Můžete si povšimnout ohlasů z okolí, lidé vám budou lichotit, že vypadáte nějak lépe.

Po dvou měsíčním pravidelném cvičení vás budou podezírat, že jste podstoupili nějaké kosmetické ošetření jako je třeba lifting.

Můžeme říci, že nejrychlejší nástup účinků je u lidí štíhlé postavy do 50 let. Lidé s vyšší tělesnou hmotností budou na účinky čekat déle, jelikož tuk mezi svaly a pokožkou zabraňuje rychlejšímu zkrácení povadlé pokožky. Self-lifting pomáhá pleti vypořádat se s vadami zapříčiněnými nadměrným množstvím tuku a pleť se tak stává vypnutější, pevnější a mladší.

ZVĚTŠENÍ OBLIČEJOVÝCH SVALŮ

Dobře prováděné self-liftingové cvičení, nemá za následek zvětšení svalů natolik, aby vypadaly nepěkně. Svalstvo se při cvičení zpevní a posílí, a tím pádem zkrátí, což vede k požadovanému výsledku podobnému jako u liftingu. Zvětšení probíhá pouze do stádia, kdy se vrásky svalstvem vyplní a působí mladistvím vzhledem, přičemž stárnoucí tvář štíhlých lidí není tolik vyplněna tukem a obličej působí plochým dojmem. Můžeme to připodobnit k cvičení pilates nebo jógy. Dokonalým pravidelným tréninkem nedosáhneme velkého zvětšení objemové hmoty, tělo se jen uvede do adekvátního stavu napětí a zpevnění. To stejné platí i u dokonale prováděné obličejové jógy/gymnastiky.

FÁZE CVIČENÍ

Jsou dvě základní fáze cvičení:

1. REGENERAČNÍ - BUILD MUSCLES

2. INTENZIVNÍ - LIFTINGOVÁ

Doporučená doba cvičení závisí na věku a kondici pokožky, jak dlouhá bude regenerační a liftingová fáze.